תיקון סדקים ברצפת בטון

בטון יכול להיות חומר עמיד מאוד, אבל הוא יכול גם לסבול מסדקים שיכולים להוביל לבעיות גדולות יותר. מכיוון שבדרך כלל משתמשים בבטון ביסודות ובפרויקטים כבדים אחרים, חשוב להגן עליו מפני תנאים מזיקים. במאמר זה תוכל להבין יותר לעומק מהם הנזקים האפשריים ואיך ניתן להתמודד איתם וכמובן איך לנסות ולמנוע אותם מראש.

מה גורם לסדקים בבטון וכיצד ניתן למנוע אותם?

ישנן סיבות רבות לכך שבטון עלול לפתח סדקים קטנים או גדולים. אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא חילחול מים דרך הבטון, אשר לאחר מכן קופא ומתרחב, ושובר את פני השטח וכך מתחילים להופיע סדקים.

סדקים בבטון ידועה כבעיה נפוצה עבור ענף הבניה. ואלו הם מספר גורמים שיכולים להוות את הבעיה:

-        בטון באיכות ירודה

-        תנאי אחסנה לא מתאימים של הבטון עוד לפני היציקה

-        דחיסה לא מספקת של תערובת הבטון

-        התקנה לא נכונה של מוטות פלדה לחיזוק יציקת הבטון

לכן לפני שאתם מתקינים רצפת בטון, מומלץ כי תבדקו קודם כל את הגורמים המצוינים למעלה וכך אולי תצליחו להציל את הרצפה שלכם ולא תזדקקו תיקון סדקים ברצפת בטון.

השיטות השונות לתיקון סדקים ברצפת בטון

ישנן מספר דרכים לתקן סדק ברצפת בטון. השיטה הנפוצה ביותר היא שימוש בדיס אפוקסי. דיס אפוקסי הם גם האפשרות הטובה ביותר לתיקון סדקים עמוקים או כאלה שמולאו בצורה לא נכונה .

 


דרך נוספת עבור תיקון סדקים ברצפת בטון היא באמצעות מערכת הזרקת אפוקסי. מערכת זו אידיאלית עבור סדקים קטנים וכאלה שעומקם פחות מ-1 אינץ'.

הדרך האחרונה לתקן סדק בבטון היא באמצעות טלאים צמנטים. ניתן להחיל את הטלאים הללו על גבי כל סוג של סדק והם קלים מאוד להתקנה, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור פרויקטים של עשה זאת בעצמך.

תיקון סדקים ברצפת בטון יכול להיות אתגר לא קטן, אבל אפשרי, בהצלחה!

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מענה אנושי לעסקים

חדרי שינה במבצע

מוקד שירות